پاورپوینت بازرگانی بین الملل

پاورپوینت بازرگانی بین الملل

پاورپوینت-بازرگانی-بین-المللتوضیحات:
فایل پاورپوینت آشنایی با بازرگانی بین الملل ، در حجم 46 اسلاید قابل ویرایش.

بخشی از متن:
نظریه برتری مطلق:
بنانگذار مکتب اقتصاد کلاسیک آدام اسمیت نیز مبادلات تجاری بین ملت ها را مورد تجزیه و بررسی قرار داده و با مطرح کردن نظریه برتری مطلق و تقسیم کار بین المللی را به کشور ها توصیه نموده است.
از دیدگاه آدام اسمیت هنگامی که کشوری در تولید یک کالا نسبت به کشورهای دیگر کارایی بالاتری داشته باشد آنگاه در عرصه تجارت به برتری مطلق دست میابد.
پیروی از این پیشنهاد باعث میشود که بهروری منابع اقتصادی کره زمین افزایش یافته و با تولید مقدار بیشتری کالا سطح رفاه همه ملت ها بالا برود.

نظریه برتری نسبی:
ریکاردو در کتاب اصول اقتصادی ادعا میکند که وقتی کشوری در تولید همه کالا ها از برتری مطلق بر خوردار باشد می تواند کالاهایی را که بیشترین کارایی را دارد تولید و صادر کند و در مقابل کالاهایی را که کارآمدی کمتری در آنها دارد از خارج وارد کند.
با اجرای چنین سیاستی این کشور هم از مبادلات خارجی منافعی کسب خواهد کرد.
و…

فهرست مطالب:
نظریه برتری مطلق
نظریه برتری نسبی
نظریه سیکل عمر کالا
نظریه مزیتهای پیشتاز بودن
مزیت رقابت ملی
جنبه های سیاسی و نقش دولت ها در تجارت بین الملل
ضرورت دخالت دولت در تجارت خارجی
تغییر در روند دخالت دولت ها
روشها و ابزارهای سیاستگذاری در تجارت خارجی
تعرفه های گمرکی
تاثیرات برقراری تعرفه گمرکی
سوبسید (یارانه)
سهمیه بندی واردات
سهمیه بندی در راستای توسعه ظرفیت های داخلی
سیاست های ضد دامپینگ
سیاست های اداری
امنیت ملی
مبارزه تجاری
حمایت از مصرف کنندگان
نظریه صنایع نوپا
عوامل موثر بر ادغام اقتصادی و سیاسی کشور
فرهنگ مشترک
سابقه تسلط نظامهای سیاسی در یک منطقه
نزدیکی جغرافیایی کشورها
ویژگی های اقتصادی
پیدایش و تکامل اتحادیه اروپا
جهانی شدن
استراتژی بین المللی
استراتژی چند ملیتی
شراکت استراتژیک در قلمرو جهانی
ماهیت شراکت استراتژیک

این فایل با فرمت پاورپوینت در 46 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

دانلود فایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *